Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náš vlastní stát - výukový projekt pro 2. st. ZŠ
BRABENCOVÁ, Markéta
Diplomová práce se věnuje projektové výuce jako komplexní výukové metodě a jejímu možnému využití ve vyučovací praxi na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je především vytvoření a ověření v praxi využitelného výukového projektu zaměřeného na vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a společnost. Diplomová práce je rozdělena na 2 části - teoretickou a praktickou. Teoretická část přináší informace o současném odborném pohledu na projektovou výuku s přihlédnutím k jejímu možnému uplatnění v rámci vzdělávací oblasti Člověk a společnost, zejména v oboru Výchova k občanství. V teoretické části se vyskytují následující kapitoly - historie projektové výuky, co je projekt, co je projektová metoda, co je projektové vyučování a projektová metoda v hodinách občanské výchovy. Pro praktickou část jsem vytvořila komplexní vzdělávací projekt uplatnitelný ve výuce na 2. stupni ZŠ s bližším zaměřením na vybrané obsahy ze vzdělávacích celků Člověk, stát a hospodářství, Člověk, stát a právo a Mezinárodní vztahy, globální svět. Projekt jsem uplatnila na 2. stupni ZŠ a zhodnotila dle metodologických principů akčního výzkumu.
Prvky pop artu ve výtvarně-projektové výuce na 1. stupni ZŠ
RYPOTOVÁ, Lucie
Předložená teoreticko-projektová diplomová práce se zabývá aplikací pop artu do výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola popisuje vznik a vývoj pop artu a druhá je zaměřena na pop art z pohledu didaktiky výtvarné výchovy. Projektová část diplomové práce je rozvržena do šesti lekcí, které jsou součástí výtvarné řady nazvané Rychlovýlety za pop artem do muzeí a galerií moderního umění. Jednotlivá témata lekcí jsou zprostředkována hravou formou a koncipována tak, aby během nich bylo využito různých výtvarných technik.
Srovnání psychosociálního klimatu tříd prvního stupně běžné základní školy a základní školy s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele.
STROUHALOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním psychosociálního klimatu tříd běžných základních škol a základních škol s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele. V teoretické části jsou shrnuty dosavadní poznatky týkající se psychosociálního klimatu třídy a poznatky o pedagogice dle Marie Montessori. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, během kterého bylo využito polostruktorovaných rozhovorů s respondentkami působícími na běžných základních školách i respondentkami ze základních škol s prvky montessori pedagogiky. Jejím cílem bylo získat informace o procesu tvorby psychosociálního klimatu na obou těchto typech základních škol. Jako významné se ukázaly rozdíly mezi oběma skupinami respondentek v oblasti determinantů tvorby psychosociálního klimatu, překážek v tvorbě psychosociálního klimatu, výchovném stylu učitelů a využití projektového vyučování.
Do čeho se obléká dům. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ.
CHARVÁTOVÁ, Ludmila
Diplomová práce teoreticko-projektového charakteru se zabývá zpracováním výtvarného projektu s názvem "Do čeho se obléká dům", který byl realizovaný v rámci výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá motivem dům z hlediska významového, obsahového, emocionálního, historického, ale také pedagogického, výchovně-vzdělávacího a projektového. Praktická část práce obsahuje provedení projektu, který byl rozdělen do sedmi lekcí. Tyto lekce byly uskutečněny se žáky páté třídy základní školy Plešivec v Českém Krumlově. Výsledky žákovské práce jsou zdokumentovány na konci této diplomové práce.
Možnosti zařazení projektového vyučování do výuky německého jazyka na 1. stupni ZŠ
Havlíčková, Irena ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato práce se zabývá projektovým vyučováním a možnostmi zařazení této metody do výuky cizího jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na historii, příznaky, klasifikaci, fáze a výhody i úskalí projektového vyučování. Prostor je věnován také kapitolám o činnostně pojatém vyučování a o reáliích. Druhá část práce se opírá o pětihodinový projekt Berlin entdecken vytvořený autorkou a realizovaný v pátém ročníku základní školy s rozšířenou výukou cizích jazyků. Klade si za cíl zjistit postoj žáků k projektovému vyučování a na případové studii ověřit, zda je vhodná integrace této metody do vyučovacího procesu žáků s odlišnými vzdělávacími předpoklady. Při výzkumném šetření je využito metod kvantitativního i kvalitativního výzkumu (techniky dotazníku, přímého pozorování a strukturovaného rozhovoru). Z provedeného šetření vyplývá, že projektové vyučování je vhodnou metodou zařaditelnou do cizojazyčné výuky na prvním stupni základní školy. Podobně jako jiné metody má však i tato jisté hranice, které je třeba si uvědomovat a respektovat. KLÍČOVÁ SLOVA činnostně pojaté vyučování, projektové vyučování, výuka cizích jazyků, němčina jako cizí jazyk, výuka reálií, mladší školní věk
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Janusová, Petra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály.
Moje škola a její okolí před sto lety
Krátká, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Krátká, M.: Moje město před sto lety [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 135 s. Diplomová práce se zabývá interdisciplinárním spojením dvou vzdělávacích oblastí Umění a kultura, Výtvarná výchova a Člověk a jeho svět. Součástí práce je analýza učebnic Člověk a jeho svět, která zjišťuje, jak a do jaké míry se učebnice zabývají tématikou konceptu domova, regionu, minulosti, identity subjektu i místa a veřejného prostoru. Praktickou část tvoří vzdělávací projekt úzce propojující učivo výtvarné výchovy a předmětu Člověk a jeho svět. Je zaměřen na vzdělávání žáků základní školy, pokouší se pomocí interdisciplinárního přístupu efektivně vzdělávat děti v tématice historie města, ve kterém žijí. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků uvedených v první části diplomové práce. Je zasazen do kontextu současného umění. V porovnání s ním je založený spíše tradičně. Klíčová slova: Interdisciplinarita, výtvarná výchova, Člověk a jeho svět, školní předmět, vzdělávací oblast, projektové vyučování, místo, paměť a místo, komunita, site-specific art.
Projektové vyučování: Největší Čech podle žáků 9. třídy ZŠ
Bernatová, Lenka ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjištění, koho považují žáci 9. ročníků základních škol za nejvýznamnější českou osobnost. Další cíle pak byly - vytvořit a aplikovat projekt, díky kterému bude tato informace zjištěna, a také to, zda se žáci zajímají o zadané osobnosti i mimo školní výuku. Ke splnění cílů byly využity dvě metody - dotazníková a projektová. Průzkum dopadl následovně: na prvních třech místech se umístili - Karel IV., Tomáš Garrigue Masaryk, Václav Havel. Průzkum dále ukázal, že se žáci o dané osobnosti mimo výuku spíše nezajímají, a pokud ano, využívají k tomu internet nebo dokumentární pořady spíše než odbornou literaturu. Ze závěrečné reflexe projektu vyplynulo, že žáky bavil a přišel jim zajímavý.
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Mořský mikrosvět: komplexní projekt ve výuce geologie a biologie pro gymnázia
Minaříková, Veronika ; Holcová, Katarína (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá začleněním mikrofosilií do výuky. Jejím cílem bylo vytvořit příručku pro středoškolské učitele, podle níž budou moci připravit žákům exkurzi. Práce se dělí na didaktickou a praktickou část, přičemž didaktická část práce se zabývá začleněním tématu do výuky, konkrétně do RVP ZV, RVP G a učebnicemi přínosnými pro danou problematiku. Praktická část již konkretizuje tvorbu příručky pro učitele. Práce je také doplněny o analýzu dotazníkového šetření, které mapuje postoj respondentů k přírodopisu, biologii a geologii. Klíčová slova: badatelské vyučování, baden, exkurze, miocén, neogén, karpatská předhlubeň, mikroorganismy, projektová výuka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.